Filmforgatás Angliában 2023

2023-06-12 08:32:00

Az idei angol nyelvi táborra május 27-június 2 között került sor. Az utazás során olyan helyszíneket látogattunk meg, amelyek ismert filmek vagy sorozatok forgatási helyszínéül szolgáltak.

Körülbelül 60 diákunk és 4 kísérő tanárunk utazott el a mesés dél-Angliába. Az első nap hajnali négykor a Boronkay épülete előtt gyülekeztünk. Innen busszal indultunk Ausztrián és Németországon keresztül a Belgiumban található tranzitszállásunkra.

A LEGENDÁK NYOMÁBAN
Korán reggel folytattuk utunkat Franciaországban, ahol átkeltünk a Csalagúton Angliába. Következő úticélunk Avebury volt, ahol megnéztük Európa legnagyobb mágikus körét és a köré épült falucskát. Innen Lacock-ba mentünk, ahol többek között Harry Potter szüleinek házát is láthattunk. Este elfoglaltuk szállásunkat angol családoknál, akik meleg vacsorával vártak minket.

DORSET TENGERPARTJA
A harmadik nap Dorset régió tengerpartját néztük meg, ahol egy hosszú sétát tettünk és megcsodálhattuk a Durdle Door-t. Ezután arra is maradt időnk, hogy a tengerben fürödjünk, illetve kagylókat gyűjthessünk. Később átmentünk Portland szigetére, ahol megnéztük a világítótornyot is. A délutánt Weymouth tengerpartján töltöttük, ahol egy hosszabb szabadidőt kaptunk.

AZ ELEGÁNS ANGLIA
A következő reggelt Castle Combe-ban tett sétával inditottuk, ami a hűvös idő ellenére is gyönyörű volt. Utána látogatást tettünk a szarvasállományáról híres Dyrham Parkba, ahol sajnos egy szarvassal sem találkoztunk, viszont megnézhettük az ott található főúri kastélyt. Ezután Bath belvárosát járhattuk be, ahol mindenki őrült vásárlásba kezdett.

LONGLEAT CASTLE & SAFARI PARK
Az ötödik nap fő programja a Longleat House és a hozzá tartozó Safari park volt, ami Európa első ilyen parkja. A parkon busszal mentünk keresztül, ahol az állatok szabadon voltak. Zsiráfok, tigrisek, flamingók, oroszlánok és majmok is voltak a parkban. A Longleat House a legszebb Erzsébet korabeli kastély, ahol Bath 8. márkija és felesége még most is él. Utána több látnivalót is megnéztünk a kastély területén, többek között eltévedhettünk a hatalmas sövénylabirintusban, lemehettünk a denevérpincébe, vagy pedig hajókázhattunk is.

A KEREKASZTAL
A hatodik napon programváltozás történt, így Salisbury helyett Wichesterbe mentünk. Itt meg akartunk látogatni a katedrálist, de az le volt zárva Anna hercegnő látogatása miatt. Ez egy kellemes meglepetés volt számunkra. A katedrális helyett Artúr király kerekasztalát néztük meg. Utána a szabad program során beültünk egy angol pubba. Ezután elindultunk hazafelé. A családok nagyon kedvesek és érdeklődőek voltak.  Minden kérdésünkre válaszoltak és sok érdekességet meséltek. Kipróbálhattuk az angol ételeket és beleláthattunk egy angol család életébe.

Az utazás során több mint 4200 km-t tettünk meg, ami elég kimerítő volt, azonban az idegenvezőnk sok érdekes történettel és kvízzel szórakoztatott minket, sőt volt, hogy énekelt is nekünk. Az út végére nagyon elfáradtunk, azonban a hangulat mindig jó volt. Szombat hajnalban érkeztünk meg az iskolához, ahol szüleink már nagyon vártak minket. Minden programot nagyon élveztünk, de szerintem mindenkinek az tetszett a legjobban, amikor a tengerben fürödhettünk.

Tahu Viktória (9.F), Papp Lívia (9.F)