Váci Szakképzési Centrum
Boronkay György
Műszaki Technikum és Gimnázium

Aranyérmesek lettek a boronkays „bitfaragóink”

2015-12-05 16:29:16
A Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kara központi épületének aulájában idén november 21-én, a verseny történetében immár harmadik alkalommal rendezték meg a Bakonyi Bitfaragó Bajnokság elnevezésű országos középiskolai programozási csapatversenyt, amelyen három csapattal is induló iskolánk asdf nevű együttese hozta el az első helyezést.
 
A verseny célja a középiskolás diákok logikus gondolkodásának fejlesztése, a csapatmunka, a kreatív feladatmegoldás gyakorlása és a programozás népszerűsítése. Nem csak egy szintfelmérő versenyről van szó, hiszen a döntőig több körben kellett feladatokat megoldaniuk a jelentkezőknek, előre kijelölt mentorok segítségével. A versenyre idén is több mint 20 csapat jelentkezett az ország minden tájáról, az első két forduló megmérettetései után a döntőben a legjobb 9 csapat mérkőzhetett meg egymással.
 
 
 
Iskolánkban több, mint három évtizede folyik informatikai képzés. A szak mindig kedvelt volt a jó logikai, matematikai készséggel rendelkező diákok között. Az elmúlt években iskolánk tanulói számos kiemelkedő eredményt értek el a különböző versenyeken. Az elkötelezettségüket és érdeklődésüket mutatja, hogy nem csak a továbbtanulásnál pontot érő OKTV, SZÉTV versenyeken indulnak és érnek el az országos döntőkben szép eredményeket, hanem egyetemek, cégek meghirdetett országos informatikai versenyein is indulnak, s ezeken is eredményesen szerepelnek. Bizonyítva ezzel, hogy a megszerzett tudásuk nem az iskolának szóló tudás, hanem a gyakorlati életben is megállják helyüket vele.
 
***
 
Az alábbiakban a legutóbbi versenyről olvashatnak beszámolót az első helyezett csapat egyik tagjának, Bencze Gábornak a tollából.
 
 
A verseny döntő fordulóján az iskola három, 12.p-sekből álló csapata vett részt, s az első, negyedik és hetedik helyezést értük el.
 
A verseny három részből állt. Az első szakaszban hat héten keresztül online feladatokat oldottunk meg, amelyekhez a verseny szervezői példákat, leírásokat adtak, így segítve a versenyzők munkáját, felkészülését a következő fordulókra. 
 
A második fordulóra november 7-én került sor, ekkor 3 óra alatt kellett a lehető legtöbb feladatot megoldanunk. A feladatok nagymértékben az első forduló során elsajátított anyagra épültek. Az első és második forduló összesített pontszáma alapján a legjobb 9 csapat kapott meghívást a döntő fordulóra.
 
A döntőre a szervezők a résztvevők számára szállást, ellátást és a versenyhez szükséges minden eszközt biztosítottak. A csapatoknak összesen 4 feladatot kellett megoldaniuk a döntőben, 3 kisebb, ismert játékot kellett elkészíteniük és egy nagy feladattal kellet megbirkózniuk. A sikeres szerepléshez itt elengedhetetlen volt a csapatmunka, a csapattagoknak együtt kellett dolgozniuk a problémák megoldásán, fontos volt a jó időbeosztás, munkamegosztás.
 
A szülők, tanárok, érdeklődők a helyszínen, ill. internetes videófolyamon követhették a diákok erőfeszítéseit. A nap végén a zsűri értékelte a megoldások ötletességét, technológiai színvonalát, a csapatok bemutató előadását.
 
A döntőben szereplő három csapatunk tagjai és eredményeik:
 
 
1. helyezést ért el az asdf csapata, tagjai: Bencze Gábor, Frey Balázs, Nagy Gergely
4. helyezést ért el a BackslashTM csapat, tagjai: Antal Richárd, Vígh Márton, Wagner Timon
7. helyezést ért el a Coderiders csapat, tagjai: Kürthy Gyula, Tomcsányi Gergely, Varga Gábor
 
Bencze Gábor