Boronkay túrák, 2014 - A 3. túra - Gyalog a Naszályon át

2014-11-23 18:16:00

A túrázók őszi „sétájára”, a terveknek megfelelően, 2014. november 15-én, szombaton került sor.

Találkozás Vácon, Deákváron a SPAR áruház parkolójában reggel 8 órakor volt. Innen indultak a Gombási úton az anyagbánya és a Násznép-barlang érintésével a Naszály tetőre, majd a Gyadai-réten – Szendehelyen – Magyarkúton át, Verőcére vették az irányt.

Mint minden hónapban, a Boronkay  túraszakosztálya most is megszervezte a főként diákok által kedvelt túrát, amire természetesen minden érdeklődőt szeretettel várnak. A kijelölt útvonal a Naszályon keresztül egészen Szendehelyig vezetett, majd egy jelentős irányváltás után Verőcét vettük célba, ahonnan már tömegközlekedéssel jutottunk haza.

Sajnos az idén szervezett eddigi túrákon nem tudtam részt venni, de most sikerült elintéznem, hogy jelen lehessek. A felkészülést nem vittem túlzásba, mindössze pár szendvics, két palack víz, a bicskáim és egy pót- telefonakkumulátor volt a táskámban. Negyedórával az indulás előtt érkeztem, s rögtön a barátaimhoz siettem. Rettentően vártam már az indulást, ugyanis szeretem a természetet, és utálok egyhelyben állni. Pontban 8-kor kezdetét vette a kirándulás. Önfeledten törtettünk előre a résztvevők tömegén, bár mikor elkezdtünk felkapaszkodni a hegyre, középmezőnybe kerültünk. Alig néhány kilométernyi kutyagolás után elértünk egy olyan szakaszhoz, amely telis-teli volt tüskebokrokkal. Rengeteg embernek meggyűlt a baja, a folyton ruhájukba akadó tövisekkel, egyesek kisebb sérüléseket is szereztek. Magunk mögött hagyva a szúrós növényeket, elértünk egy elágazáshoz, ahol egy meredek ereszkedőn a bátrabbak megközelíthettek egy barlangot. Én is csatlakoztam az expedícióhoz, egészen a barlang legmélyebb zugáig mentem. Falai rettentő csúszósak, ragacsosak voltak, így világítani is elég nehéz volt, de szerencsére mindenki épp bőrrel megúszta. Visszatérve a pihenőkhöz rögtön megindultunk a kilátó felé, ahol egy hosszú pihenés közben csillapíthattuk éhségünket, majd egy csoportkép is készült. Utunk innentől lefelé vezetett, mígnem leértünk a hegyről Katalinpusztánál Egy kis kerülőt téve átsétáltunk Szendehelyre, ahonnan a szántóföldek mellett megindultunk Verőce felé. Egy faluszéli vendéglő teraszán újabb nagy megálló következett. Innen már viszonylag egyenesen, könnyű terepen értünk el a verőcei vasútállomásra. Szerencsére az időjárás összességében jó volt, a reggeli szemerkélő esőt délután felváltotta egy enyhe, őszies hőmérséklet és némi napsütés.

Mint minden túrámon, természetesen itt is peches voltam, még a hegy tetején belerúgtam egy sziklába, aminek következtében másnap nagyon fájt a lábam, ezt leszámítva szuper szombati programon vehettem részt. A tervezett 20km-ből 27 lett, de nem bánom, legalább többet lehettünk a szabadban. A következő túrára is biztosan elmegyek, hiszen ez egy speciális, úgynevezett éjszakai túra lesz. Ajánlom mindenkinek, igen kellemes időtöltés!