Boronkaysok a Bodensee-nél

2017-10-18 10:46:00

Iskolánk tanárai minden évben szerveznek külföldi utakat a diákok számára, melyek célja nem csupán egy élményekkel teli hét eltöltése, hanem választott nyelvünk gyakorlatban való használata is. Idén a német nyelvterület, pontosabban a Német-Osztrák-Svájci hármashatár környéke biztosított ezekre lehetőséget.

Utunk április 24.-én vette kezdetét. Korán reggel indultunk Vácról, s hosszú órák múlva érkeztünk meg az alpok hegycsúcsai között megbúvó szálláshelyünkre. A csodás környezetben fekvő hangulatos bajor vendégházban szívélyes vendéglátásban volt részünk. Minden reggel kedvünkre válogathattunk a különféle kínálatból, este pedig meleg vacsora várt ránk a fárasztó napok után.

A hétfő, kedd és szerda délelőttöket egy brégenzi nyelviskolában töltöttük. Ott különböző csoportokba osztva lehetőségünk volt német, illetve francia nyelvtudásunkat próbára tenni. Tanáraink mind nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, igyekeztek az ottlétünket minél színesebb feladatokkal és programokkal gazdagítani. A városnézés során megismerhettük Brégenz történelmét, a helyi nevezetességeket, s a helybéliek életvitelét is, hiszen sok járó-kelő elegyedett szóba velünk, akik nagyon barátságosan üdvözöltek bennünket. Bent a „tanteremben“ pedig olvastunk, éneket tanultunk és játszottunk.

Az iskolában töltött órák után vették kezdetüket a programok, melyek minden nap tartogattak számunkra meglepetéseket. Hétfőn kellemes meleg és csodálatos napsütés tette ideálissá Meersburg városának megtekintését, illetve a kikötőjéből induló sétahajó fedélzetéről, a lenyűgöző Bodensee világának felfedezését.

Kedden és szerdán az időjárás már kezdett kissé borússá válni, azonban a programjainkat ez semmiben sem akadályozta. Felvonóval utazva feljutottunk A Pfänder hegy tetejére, ahol egy vadaspark adott otthont számos élőlénynek. Mégtöbbet tudhattunk meg az ott honos állatokról az Innatura interaktiv kiállítás megtekintése közben. A helyi ételkülönlegességeket sem hagyhattuk ki, ezért egy tradicionális sajtkészítő műhelyet is meglátogattunk, ahol kóstolóval is kedveskedtek nekünk.

Csütörtökön Svájcban jártunk, ahol egy középkori kisváros, Stein am Rhein utcáit barangolhattuk be. Az épületek a régi idők festményeit, díszítéseit és faragásait viselték, melyek valóban tökéletesen felidézték a múlt hangulatát számunkra. Itt volt lehetőségünk apró csokoládé manufaktúrák kínálatát is végigkóstolni, melyek igazolták, hogy nem véletlenül híresek a svájci csokik. Utunk innen a Shaffhausen vízeséshez vezetett, mely az időközben eleredt eső ellenére is lélegzetelállítóan gyönyörű volt. Kishajóval vittek bennünket a közelébe, majd fentről is megcsodálhattuk ezt az  egyedülálló természeti csodát.

Péntek reggel valódi alpesi hangulatra ébredtünk. Az ablakon kitekintve ugyanis mindent vakító fehérség borított. A szakadó hóesés így április végén igazán meglepő és különleges élmény volt számunkra. Aznap a Rajna völgyében fekvő Lichtensteinbe látogattunk, ahol a fővárosban, Vadúzban egy kisvasút vitt végig minket az utcákon, megmutatva a hely nevezetességeit. Ezt követően játékos feladatokat is kaptunk tanárainktól, melyeket az üzleteket járva, a helybeliek segítségét felhasználva kellett megoldanunk. Utolsó állomásunk pedig egy  múzeum volt, ahol a kalapok evolúcióját szemlélhettük meg.

Péntek este, miután elfogyasztottuk vacsoránkat, játékos módon felelevenítettük kirándulásunk legemlékezetesebb pillanatait, majd tanáraink apró ajándékokkal kedveskedtek nekünk, mi pedig a vendéglátóinknak adtunk át egy-egy magyar kuriózumokból összeállított ajándékcsomagot. Így búcsúztunk el e sokszínű, csodálatos helytől, majd másnap kora reggel megkezdtük utunkat hazafelé.