Egy napsütötte őszi bicikli túrán

2012-10-20 08:00:00

Az idei őszi biciklitúrára egy verőfényes szombat reggelen, október 20-án indultunk neki.

A reggeli városi köd hamar felszállt és kisütött a nap, így remek időnk volt egész napon át.

Szokásos módon, negyed kilenckor találkoztunk a Boronkay előtt, azonnal indultunk, sietnünk kellett, hogy elérjük a kompot, még szegény Jakus tanár urat sem vártuk meg.

A korábbi túrákhoz képest sokkal többen jöttek, inkább alacsonyabb évfolyamokból, akik közül nagyon keveset ismertem. Az összeszokott korábbi társaságunkból viszont többen nem tudtak jönni, amit nagyon sajnáltam, mert a hangulat velük mégiscsak az igazi.

A csapat nagyon gyorsan haladt, így Kismarosra értünk igen hamar, és itt pihentünk meg először, itt vártuk meg Jakus tanár urat is. Rövid pihenő után indultunk is tovább.

A biciklis úton mentünk Nagymarosig, a kompig. Némi várakozás után pár perc alatt átértünk Visegrádra. Ott nincs még kiépített út, így egy keskeny ösvényen, a vizes füvön többen elcsúsztak, szerencsére nagyobb baj nem történt.

A biciklis útra érve már nagyon jó időnk volt, de sajnos itt ötven méteren belül két defektet is kaptunk. Majd begurultunk Tahitótfalura, ahol egy kis hídon jutottunk át a szigetre, ahol egy kis léleküdítő pihenő után eldönthettük, hogy folytatjuk-e a túrát, vagy a komppal átkelünk Vácra és hazamegyünk.

Akik folytattuk az utat, Horányig meg sem álltunk, ahol megnéztük a repteret, majd egy ókori, római feltáráson vettünk részt, amely nagyon tetszett, s a lelkes idegenvezető két óra múlva is alig akart bennünket elengedni.

Az út végére jócskán elfáradtunk, hiszen összesen nyolcvan kilométert kerekeztünk aznap. Jó hangulatban nyomtuk az utolsó kilométereket, nagyon megérte a fáradtságot, úgyhogy legközelebb is itt a helyem.