Természetjárók túrái (2016-17) - 2. túra - Arccal a vasút felé

2016-10-27 22:13:57

A túraszakosztály októberi, „Arccal a vasút felé” elnevezésű túrájára 2016. október 22-én, szombaton került sor.

Beszámoló a túráról

Október 22-én eljött a második túra napja.

Ezen 35-en vettünk részt. Kísérőtanáraink: Kaszás Gyula és Czene Gábor voltak. 8:15-kor gyülekeztünk a váci vonatállomáson, majd 8:24-kor elindultunk vonattal Szobra. Innentől a kisvonattal Márianosztra, Nagyirtáspuszta érintésével megérkeztünk Kisirtáspusztára. Innen megindultunk Oldalmászó – Szépbérc – Kisinóc – Királyrét útvonalon. A leszállás után az első 1–2 km azzal telt, hogy megpróbáltunk felébredni és a zsibbadt lábunkat kinyújtóztatni a 11 óráig tartó vonatozás után. Szerencsénkre egész nap verőfényes napsütésünk volt. Találkoztunk különleges és ritka sárgafoltos szalamandrával utunk során 4-gyel is, szóval mi azt, hogy ritka nem igazán tanúsíthatjuk. Mielőtt Kisinócra értünk a csoport egy részével felmentünk egy igen szép kilátást adó sziklára ahol gyönyörű panoráma tárult elénk. Ezután jött egy hosszabb pihenő a kisinóci turistaháznál. Majd elindultunk haza. Kismarosig Kisvasúttal, onnan vonattal Vácra.

A túra során is gyönyörű tájakat jártunk be.