Természetjárók túrái (2016-17) - 3. túra - Pilisi túra

2017-02-03 08:36:20

Az iskolánk túraszakosztályának 2016-os őszi sétája a Pilisben 2016. november 19-én volt.

Az idei harmadik túrának a fő célpontja a Prédikálószéken nem túl régen felépített új kilátó megtekintése volt.

A túra a szokásos 8 órai kezdettel indult, de most nem a suli elől hanem a váci komp-kikötőből. Miután átkompoltunk, buszra szálltunk. Ahhoz képest, hogy Tahitótfalunál át kellett szállnunk, egész hamar Dömösön voltunk. Onnan indult a túra. A szokásos adminisztráció (résztvevők regisztrálása) elvégzése után már indultunk is.

Dömöst a hátunk mögött hagyva Prédikálószéket vettük a célkeresztbe. Az erdei út hamar emelkedni kezdett, elvégre egy kilátóhoz akartunk feljutni… Még az elején voltunk, így viszonylag jól haladtunk. Természetesen azért félúton megálltunk, hogy egy kicsit gyönyörködjünk a hegygerincről a szemünk elé táruló látványban a völgy felett és persze, hogy a fáradékonyabbak is levegőhöz jussanak. Tovább folytatva utunkat még le kellett küzdenünk egy csúszósabb domboldalt, de ez már az utolsó akadály volt a kilátó előtt. Mikor fölértünk, egy hatalmas, háromszintes, faszerkezetes, gyönyörű torony fogadott. Ami a panorámát illeti, az egész Dunakanyart és a környező dombokat egészen Visegrádig be lehetett látni annak ellenére, hogy a levegő kimondottan párás volt.

Innét, miután mindenki kellően kigyönyörködte magát, útnak indultunk Pilisszentlászló felé. Ezen az útszakaszon különösebb nehézségek nem akadtak, a késő őszi erdőben jókat beszélgetve haladtunk. Pilisszentlászlón tartottunk egy hosszabb ebédszünetet, amit a helyi melegedőben költöttünk el.

Szmandray Marcell panorámafotója

Ebéd után újra nekivágtunk a hegyeknek és néhány meredekebb kaptató után elérkeztünk Vörös-kőhöz, ahol egy emlékmű mellett főként a kilátást csodáltuk, bár itt is elég homályos volt az idő. Innét már csak lefelé haladtunk tovább, ettől sokan belelkesedtek, de a lelkesedés némiképp alább hagyott, amikor a sötétedő erdőben egy meredek, saras, falevéllel és kidőlt fatörzsekkel borított domboldallal találtuk szembe magunkat. Természetesen, az egymást segítő csapatmunka és a tanárok körültekintése itt is győzedelmeskedett és mindenki gond nélkül lejutott a domb aljába, bár más választás nem igazán akadt…

Tahitótfaluba érve hamar megjött a busz és már robogtunk is. Ekkora már besötétedett, de ez a némileg fáradt, bár jó kedvű társaságot nem zavarta. A komppal a sötétség leple alatt hasítottunk keresztül a Dunán, kikötős után búcsút véve egymástól befejeződött a túra.

Szerintem, aki szereti Dunakanyar vidékét, annak egy jó alkalom volt az őszi tájban való gyönyörködéshez ez a túra és sok élménnyel lettünk gazdagabbak.

Árvay István

A túra útvonala, adatai:

Dömös - Vadálló-kövek - Prédikálószék - Akasztó-hegy - Pilisszentlászló - Pap-rét - Vörös-kő - Tahitótfalu