Túra 2 - 2015/16 - Kerékpárral a Börzsönyön át

2015-10-20 08:53:08

Sárdagasztás kerékpárral 2015. október 17-én a Nagyoroszi - Pénzásás - Bernecebaráti - Tésa - Vámosmikola - Ipolytölgyes - Letkés - Ipolydamásd - Szob - Zebegény - Nagymaros - Kismaros - Verőce - Vác útvonalon.

Dagonyázás két keréken

Nagyítás

Túraszakosztályunk idei őszi kerékpártúrájára október 17-én, egy borongós őszi szombaton került sor. Reggel a váci vasútállomáson gyülekeztünk, ahol felpakoltuk biciklijeinket a Balassagyarmat felé induló „kispirosra”.

Vonattal Nagyorosziig utaztunk, majd onnan egy névsorírást és egy csoportfotót követően elindultunk utunkra. Nyugat felé egy erdészeti műutat követtünk Pénzásásig, kezdetben kevésbé, majd egyre meredekebben emelkedve. Pénzásásnál megvártuk a menet végét, majd indultunk tovább a műúton Bernecebaráti irányába. Kis idő után a lejtős, kanyargós aszfaltburkolatot felváltotta egy sáros, pocsolyás fakitermelő út. Ezt a szakaszt senki nem úszta meg szárazon, ki kevésbé, ki pedig tetőtől talpig borítódott be sárral. Utolértünk egy fával megrakott kamiont, amit követve nem sokat javult a helyzetünk sárosság szempontjából. Egy helyen egy elszakadt láncot is szerelnünk kellett a nyakig érő sárban.

Bernecebarátiról egy mellék, ám ismét aszfaltozott úton folytattuk a túrát, Tésa irányába, az Ipoly vonalát követve. Ezen a kis úton Vámosmikolára érkeztünk, ahol hosszabb pihenőt tartottunk az autóbusz állomáson. Itt páran lemosták a kétkerekű járműveiket a közeli közkút alatt. Vámosmikoláról a főúton haladtunk tovább Letkésen keresztül Szobra.
Itt a csapat egy része vonatra szállva utazott haza, míg a kemény maggal a biciklis úton indultunk Vác felé. Nagyobb pihenőt még Nagymaroson tartottunk és onnan már megállás nélkül robogtunk Vácig, a suli parkolójáig.

A teljes táv végül 90km lett, ebből kb. 9 km sáros terep volt. Esőt szerencsére nem kaptunk, a végére még a felhők is kezdtek felszakadozni.

Nagyon kellemes biciklitúra volt a sárral együtt is.