Túra 4 - 2015/16 - Kilométeres sötétség

2015-12-18 04:54:56

Idén is elrajtolt Túraszakosztályunk mezőnye az éves kirándulás-sorozat éjszakai futamán.

A deákvári Spar parkolójában gyülekezett december 11-én este a harminc főnél is több, kezdetben még lelkes, érdeklődők, akik úgy döntöttek, kipróbálják magukat egy viszonylag hosszúnak számító, sötétséggel, hideggel és köddel nehezített távon.

A Spar előtti szokásos, más-más kötelező „reklámfotózás” után a sejcei úton hagytuk el a várost, majd a kettesút alatt elhaladva jobbra, egy földútra tértünk át. Ezt az utat sokáig követtük, helyenként bevárva a csoport végét, majd egy keskenyebb ösvényre tértünk át, melyet követve feljutottunk a Naszály keleti gerincére. Itt már fagyos volt, minden, így nem nehezítette sár az előrehaladásunkat. A csúcsra felérve a vállalkozóbb kedvűekkel még megmásztuk a kilátótornyot is, majd egy kis evés-ivás után elkészítettük a szokásos csoportfotónkat.

Ezt követően elindultunk lefelé a kék jelzésen, mely egy hatalmast-kanyart leírva ereszkedik le a hegy északi oldalán. Ennek van egy olyan tulajdonsága, hogy a kanyar fordulójában, ha az ember nem figyel kellőképpen, könnyen továbbmegy egyenesen. Sötétben persze még könnyebb elvéteni, és most is akadt pár elől járó, akiknek csak később tűnt fel a rossz irány. De végül az egész csapat épségben leérkezett a meredek szakaszról Bik-kútra, ahonnan egy rövid pihenőt követően indultunk tovább Katalinpuszta felé.

A függőhíd érintésével folytattuk utunkat, amin elég érdekes feladatnak bizonyult átjutni a lefagyott deszkák miatt. A katalinpusztai kirándulóközpontnál is lőttünk egy csoportképet, majd továbbra is a kék jelzést követve mentünk inkább tovább Szendehelyen keresztül Magyarkútra. Magyarkút után a hajnali órákban jött a dolog kellemes része. Egy meglehetősen meredek emelkedőn kapaszkodtunk fel a Nagy-Kő-hegy pihenőhöz, mely az elfáradt és már igencsak álmos társaság nagy részét alaposan megviselte.

Fent a hideg, a szél, illetve ezek keveréke miatt nem sokáig időztünk, hanem megkezdtük Nógrád felé. Innen a csapat folytatta útját (ki vonattal, ki pedig hazasétálva, a túra 30 km-es távját még 9-cel megfejelve) haza, kedvenc ágyikójába, a kedvenc zuhanyzója érintésével.